Förfest - Pluto - Efterfest

image10
Inte den snyggaste bilden, men vaffan, den får duga !

Hej alla !

Igår åkte killarna till sthlm och gick på monday bar, vi tjejer hade ingen lust så vi pimplade lite vin för oss själva.
Jag tänkte att jag skulle börja i god tid att hitta kläder och ta på mig smink inför kvällen.

3 timmar senare står jag och skriker, jag har sminkat mig två ggr, sista resultatet blev helt ok. Men det största problemet var kläder. Jag hittade inget jag kände mig nöjd med och jag blev bara galnare o galnare. Jag vet inte varför jag alltid blir stressad o arg när jag ska ut, men jag blir aldrig riktigt nöjd, om inte jag har på mig nått nyköpt !

Men det ordnade sig tillslut iaf, efter alla om och men.

Kommer hem till pooh
Dricker vin, samtalena flödar
Tog bussen som gick 2303
Höll på att frysa arslet av mig påvägen till bussen, kallt som attans
Bussen kommer och rullar på
Ner på stan
står i kö, fryser ännu mera medans Rebecca håller på att kissa på sig
Ingen i kön behövde visa leg, vi kom längst fram och vi fick visa, pinsamt
In på pluto, in på toan som var gjort för pigmeer, as litet med andra ord
Galna tjejer fick man stå o trängas med
Ut till baren, beställde en varsin " rosa panter", SKIT GOD , mkt godare än på konrad
Vi dansade lite
vi vågade ge oss på Rnb rummet, men på egen risk
Det var trångt, tråkigt och skit musik.
vi åkte hem till Becca vid ett.
går till bussen, vilken buss?! den sista bussen gick kl 23.
Springer fram o får en taxi för 100 kr
Pinsam tystnad i bilen
äntligen hemma
börjar göra mat, fullkornspasta med köttfärssås. Vi lagade allt sammans på 20 min. Helt sjukt snabbt
vi åt, drack lite, pratade, somnade.
Fick sjuss hem av Micke kl 04.30 , Tack !

Sammanfattningen av kvällen är att förfesten var mega trevligt. Pluto var inget för oss. Tråkig musik, tråkigt folk. Kan kanske ha varit för att det var mest 18 åringar ute. Men men. Jag vet att det brukar vara roligare när terrasen är öppen, då är det mer utrymme och bättre musik där uppe.

Helt seriöst så måste jag säga att Västerås "bästa" krog är Konrad. Där känner man igen folket, musiken är bra, det finns sittplatser och kön till baren är inte 70 km lång. Plus att rökrummet på Konrad är inomhus och nära tillgängligt, på pluto måste man få motion genom att gå upp för massa trappor för att sedan plågas av kyla medans man röker.

Nu ska jag äta en glass och ta det lugnt, inte sovit mkt, vaknade kl tio av grannen som spelade musik. Inte många timmars sömn direkt.. men men...

Take care people !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback