Klimathotet

image25
Jag sitter och tittar på
Oprah winfrey show där som pratar om klimathotet och den globala uppvärmningen. Jag vet att det talas mkt om det på nyheterna. Men endå tar man inte åt sig. Vill vi att våra barn och barnbarn ska växa upp i en förändrad värd utan skillnad på vinter och sommar? vill vi att djuren ska utrotas totalt ? vill vi verkligen förstöra våran planet , den planet vi bor på ? 

image29                    image30        

Graderna stiger och varmare blir det . Hur ska det då bli om 20 år ? kommer man ens kunna gå ut på sommarn? I och med denna värmestigning så har tyfoner/orkaner stigit massor utomlands,i japan satte det rekord och i södra atlanten sa dom tidigare att det aldrig skulle kunna vara en orkan där..... nu har det varit det.

image15

Även jordbävningar i vattnet och på land är förödande, vi utplånar oss själva. Men vi har satt oss i denna sits, men djuren då? dom kan inte göra så mkt.. isbjörnar dör eftersom deras hem smälter bort bara för att vi måste åka bil och blunda för sanningen..

image16

Våra barn kommer kanske aldrig uppleva snön, snögubbar och kyla. Dom kommer få se det vita pudret på kort från våran tid...

image17

Tsunamin har redan tagit 230 000 människor. Är inte det ett varningstecken nog?

image18

Regnskogar brinner, vårat land svämmar över , folk flyttar längre upp på land för att deras hem inte ska försvinna i havet. våra barnbarn kanske inte ens kommer veta vad San fransissko är för stad, för den ligger i havet då...

image20
image21

Alla kanske inte kommer göra nått. Men personligen skulle jag skaffa en miljö bil, använda bra kvalitet på råvaror, svenska råvaror. Gå eller cykla dit jag ska om det inte är för långt. Det är kanske lätt att säga, men man kan alltid försöka... man kan göra små grejerna om man inte har råd med en miljöbil. Även fast andra inte gör som mig när jag blir äldre så vill jag sitta på mitt pensionärs hem och tänka att jag har gjort det jag kunnat iaf...

Sen kan jag tycka att miljöbilar och miljövänliga saker ska vara billigare. Men det kanske kommer bli så, vem vet. Men nått måste vi göra för tellus =)

Ha en bra dag gott folk !


Kommentarer
Postat av: Max

Bra att du skriver om klimatet, hur mycket av det där hade du skrivit själv? Haha vissa saker såg lite tagna ut. Haha, men det gör inget. Bra som sagt

2007-04-04 @ 15:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback