Garderob rensning och tidig morgon

Igår gjorde jag nått som passade in för årstiden och dagen, alltså söndag! Jag rensade garderoben, ojoj, vilket projekt kan jag lova.
Ut med alla kläder, och skänka bort några, och sedan slänga in en massa kläder i mammas garderob eftersom jag inte får plats i min, den var ju ganska så överfull ! Och när jag rensade så hittade jag min svarta väska och min tröjja med guldavtryck, wiho. det låg längst in i nån tillknugglad liten hög, haha. och ett par strumpor hittades oxå bland byxorna, haha. Men inga husdjur iaf, tack o lov!
Nu är det jätte fint där inne, två hyllor med byxor, sen en hylla med linnen och tröjjor, sen en hylla med mjukiskläder och tjocktröjjor. Det allra finaste plaggen hänger så prydligt brevid varandra. Nu ska jag bara hålla det såhär vackert. Det är väldans gött och se vad man har!

Imorse kl 0530 vaknade jag av den där förbaskade plog maskinen! Den bullra, och höll på. Helt seriöst, det var ju knappt nån snö ute ! man kan väl ha förståelse när snön faller och det är kaos ute. Men nu behövdes det inte, dom kunde gott väntat till senare timmar enligt mig, hela min gata var väl vakna, mysigt, höhö.

Jag gick upp kl 0800 prick! duttiga jag, tog mig en kopp kaffe och macka och sedan en liten dusch. Mamma skulle till tandläkaren och dra ut en tand, jag var där av moraliskt stöd, allt gick iaf bra, men jag blev lite orolig när jag hörde borren som skulle kluva mammas tand i tre delar, usch jag hade nog börjat grina!

Och sen handlade vi en kaffebryggare och jag en gul glittrig ögonskugga ! massa fint, tänkte att den skulle passa i sommar när man är gyllenbrun och blond! höhö.
  Sen bakade jag Chokladbollar kl 1100, haha, fett duttit !

vi ska snart ta en tur till tati, var tydligen rea där, ska väl se om man finner nått väldans billigt. Jag måste oxå köpa skor, blir bara nått vanligt slit o släng skor nu innan man köper riktiga vårskor.

jaha det var mitt schema för idag antar jag!

Och dessutom är det Prison break idag kl 2200. Måste jag kika på! kommer dock knappt ihåg vad som hände och hur det slutade innan uppehållet, men det ordnar sig!

Nu ska jag dricka lite kaffe och sen kolla på Våra bästa år, haha.

Vink !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback