Fishing with my family

Tjena!
Igår så gick man upp kl 0700 och gjorde sig redo för en hel dag med Pappa och Daniel. Ja hela familjen skulle ut och fiska vid dalälven.

Bror kom och hämtade mig kl 0800 och sedan pappa. Sen bar det iväg. Vi kommer fram dit färjan ska gå och möter på ett litet bekymmer.. ja färjan hade inge lust att transportera oss över så vi drog vidare till en camping och fick en karta eftersom vi skulle åka bil ut istället. Det gick bra faktikt.. Sen köpte vi fiskekort och han som sålde korten sa att man måste ro ut.. haha.. ojoj..

Väl framme vid båtarna så skulle vi hoppa i med pakning och hela skiten. Ja jag är väl ingen natur människa direkt... konstig som man är så har man med sig handväska, brassestol och en vanlig väska.. Det blev tugnt att bära vill jag lova er... men man fick sig ett gott skratt. När Daniel började ro så bubblade det i magen. Jag höll på att skratta på mig med andra ord. Asså hela situationen var så rolig och annorlunda på nått sätt.

När vi äntligen kom över till andra sidan så var det bara att börja traska då. Med packning och allt.. pjuh jobbigt. Sen när vi väl var framme vid ett Lä skydd så fikade vi och sådant.. varmt som attansvar det också. Sen gjorde vi ett sexigt met spö till mig av en vanlig pinne och lite fiskelina och sådant.. Perfa liksom.. Far o bror flugfiskade... eller "luftfiska" så som jag säger.

Det blev inge lycka på det stället. Så vi drog vidare....... långt långt..... Sen fortsatte vi och grilla och sådant. Och dagens garv blev ju faktiskt när farsans camping stol gick sönder. Han rev ner fiskespö och grejer.. men han lyckades rädda sin kära korv han hadei handen.. och vi skrattade så tårarna sprutade !!!!

Dagen var otroligt rolig och givande. Brorsan fick upp 4 aborrar. Men vi slängde i dom igen. Vi gick ungefär sammanlagt 8km i terräng med tung packning....idag har jag blåsor på fötterna och en galen träningsvärk, men det var det värt!
Nästa gång vi ska åka och fiska så ska jag få ett kastspö och fiska med.. Ska bli sååååå roligt =D

image147
Pappa =)
image148
Vi skrattandes i båten. =)
image149
Pappa på hugget. Fin natur iaf =)
image150
Daniel på vift =)
image152
Mitt fina metspö.Vet inte hur man vrider på bilden.. så ni får vrida på huvudet. =)



Idag har jag varit på promenad med Pooh från 1300- 1700. vi har inte promenerat hela tiden.. utan suttit och snackat också.. Var galet kul och trevligt =)

Imorrn blir det solning och bad om vädret tillåter. Sen jaccuzi och bastu med becca =) Såååå underbart !

Take care people. Bye

I got this icebox where my heart used to be.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback