Tent with rain and sun with a little bit of bath

Tja !
Nu ska jag berätta för er om min dag igår på ängsö camping!

Det började med att snälla mamma min sjussade ut mig och micke dit eftersom lundberg skulle komma senare och vi orkade inte vänta.
Brum brum så körde vi med våra massäckar och solstolar. Solen sken fram genom molning och det såg inte ut som att det skulle regna.

Vi kom fram. Försökte förgäves få tag på lundberg eftersom han var chaffören också. Men han svek oss och la på när vi ringde. Det var tråkigt att han inte kom. Jahja...

Det var jätte mysigt där ute. Och man fick sig en gott skratt när man gick förbi alla fina husvagnar med staket och sånt.. sen ser man beccas och max lilla tält borta i ett hörn, haha. Lite kul faktsikt =)

Vi gick till stranden och doppade fötterna och max fotade barn som hoppade från bryggan. Sen kom barnens mammor och barnen sa ; Du mamma, den där mannen fotade oss när vi badade, haha. Shit, då blev jag rädd ett tag att polisen skulle komma o grejer =P men max är inte kär i barn, han är kär i sin kamera !

Sen såg vi att det regna och åska o blixta längre bort mot västerås. Jahapp tänkte vi och knatade tillbaka för att packa in allt i tältet och sedan gå o laga mat. Sen jävlars small det och hagla och ösregnade... Helt sjukt, det var som att skruva upp en kran. Men när maten var klar så hade det slutat regna iaf.
Vi satt i det deprimerande tv rummet. Unket o så. men sen så blev det fart på oss. Fram med vinet och ölen och pratade och skrattade. Det var jätte trevligt.. men shit vad fuktigt det var ute. om man tog fram mobilen blev den typ helt blöt av fuktigheten.

sen hade vi ingen sjuss hem. Vi ringde folk som galningar vill jag lova. Tillslut så ringde en kille upp och han hämtade oss halv 2 nångång. Jädrans vad snällt av honom. Jag hade ingen lust att sova kvar i det där vädret. haha. Lite trångt kanske oxå!

Men sen så fick vi nå ryck. Så vi skulle bada ! kl var väl halv ett nångång. Inga bad kläder hade vi men jag lånade Max kalsipper och micke hade sina och max likaså. Men becca frös för mkt så hon skippade de hela med bad grejen.

JAg sprang först ut, såg inte ett piss efter det var så tät timma på vattenytan och överallt. Det var verkligen sagolikt !
Det var förvånansvärt varmt i vattnet.. men säkert för att de var kallt i luften. Efteråt hackade vi tänder i falsett.

Vi gick till tv rummet för att värma oss! där hade vi sällskap av en liten groda... jätte söt hihi =)

Men kvällen var lyckad iaf. Precis vad jag hade tänkt mig om en camping. Och jag står fortfarande på att det inte är min grej...Det var skönt att krypa ner under täcket när jag kom hem...

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Micke

Hihi
, kul som attans var det där ute,
trots regnet som fölll över oss, varmare kläder skulle man haft :P

2007-07-12 @ 14:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback