Naturhistoriska museet och Cosmonova

Vi kan börja med fredagen, vi drack lite, pratade, avrundade.

Lördag,

Halv elva åkte vi, ( Sanna,Rebecca,Micke, Max, Johannes, Mickaela, lundberg och självklart jag ) till sthlm. Men vi kom fel så vi var väl där kl 1300, haha. yäyä... häng on, det kommer värre saker gott folk.

När vi var där så började vi gå runt på museet och kikade. Det var mysigt och man blev nostalgisk eftersom jag var där mkt som barn. Men dinosarieurna var lika roligt, dock väldigt litet utställning. Eftesom temat var människan.. där kunde vi titta in i våra hjärnor, fett. Min hjärna såg bra ut, men beccas var svår att hitta och den var suddig, hahahahah.. ojoj.

Vid fyra så var det Cosmonova dags.. först i kön stog vi alla som förväntans fulla små barn =) . Vi skulle se "nilen" Den handlade om människor som skulle ta sig ner för floden nilen, och det tog darom fyra månader, och dom är dom första som nånsin lyckas levande.
Det var sket kul o se, man fick även se Egypten eftersom nilen rinner egenom där.. och även fick vi se pyramiderna, mucho kul!
Jag blev åksjuk i början faktsikt , haha.. men sen vänjde man sig och man bara flööööög... otrolig känsla.. lika bra som jag minns den =)

Dagen var lyckad och nu skulle vi åka hem. Lundbergs bil som bestog av johannes o michaela åkte te sollentuna först eftersom dom skulle hämta biljetter. Så vi andra som åkte i mickes bil skulle åka raka vägen hem, tyvärr blev den inte så rak...

Såhär var det, Vi åkte ut på E18, vi åkte i ungefär nån halvtimme innan vi förstog att vi var på helt fel E18.. det var inte den te oslo, utan den till norrtälje. Så vi stannade och max gick o frågade vart vi skulle. Han kom tillbaka och sa... asså, vi är typ på kusten. jahapp... så vi var tvunga att åka tillbaka hela vägen och sväng av vid täby, mot sollentuna till E18 mot oslo... visst låter det enkelt? tro mig, det var det inte..

Så vi åkte tillbaka, svängde av vid täby och hamnade helt åt helvete i nån by, asså jag vette fan... där frågade max på nån mack vart vi ska.. det tog mack gubben att förklara denna kronliga väg i 20 min... den var så kronglig... men vi åkte iaf.. och vi åkte fel igen, men vi rätta till det tillslut.

Det tog oss 3 timmar från Sthlm till Västerås... hehe =) fett najs.

nu ska jag laga mat, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback