Planering

Jag måste planera, skriva upp, göra budget. Jag måste ringa sjukan om sprutor inför resan, vad det kostar och sånt. Det jag vet är att jag måste ta Hepatit A. Men ska fråga om det är nått mera. Jag vill egentligen inte, men det känns som ett måste, kul att få gulsot och få lever problem resten av sitt liv, det känns ganska så värt att få in en spruta i skinkan faktiskt, men aj aj aj !
Sen måste jag boka tid för nytt pass, vilket kostar.. men mamma och pappa ska hjälpa mig så att jag hinner lägga undan fick pengar. Nu tycker säkert folk att jag är tidigt ute, men tiden går så himla fort och den har runnit iväg sen vi bokade resan liksom.. snart två månader sedan och man har inte kommit nånstans.. man  tänker bara, jag tar det sen, jag tar det sen.. jo sen när då? en vecka innan resan eller? hehe.

Helgen närmar sig med stormsteg igen. Denna helg blir nykter, jag lovar faktiskt denna gång.. jag känner själv att jag vill det. Har inget behov att dricka. Så fredag blir lugn, lördag blir det melodifestivalen finalen, hejja Måns zelmerlöw. Rösta på han !

På Måndag blir det förändringar i kosten och motionen gott folk, nu gäller det faktiskt. Sommarn närmar sig och jag känner själv att man skulle må bättre. Tror faktiskt Sanna har inspirerat mig lite, hehe tackar ;-)
Så på måndag blir det sundare kost, men jag ska inte överdriva.. jag kan ta det lugnt fram, har inte så mkt som behöver bantas bort precis.. hehe... men jag gör nog det mer för mitt eget välmående känner jag. Sen ska jag skaffa gåstavar, HAHA. japp ni vet, kärring stavar.. nästa löning som kommer ska jag köpa det, mamma oxå.. sen ska nog becca med köpa =) hehe. coolish !
Denna gång ska jag hålla det, i promise =)

Det är internationella kvinnor dagen idag ju, japp så ni killar ni ska göra allt för oss tjejer, haha. Jag förstår helt enkelt inte varför det ska vara nån sån här dag för.. visst kanske det har funnits genom sveriges historia, men endå.. det är endå ingen som märker av att det är kvinnor dagen. Jo kanske feministerna, dom hurrar väl.
Samma gäller fars dag och mors dag, ska man behöva ha en sån dag för att uppskatta sina nära o kära? usch vad pinsamt, för mig är det mors dag och fars dag varje dag, hade dom inte varit som dom är hade inte jag varit den jag är idag... och jag blev ju ganska så normal haha!

Jag läser en bok, klockan 1031 på morgonen i khao lak. Den är hemskt och svenska myndigheter agerade oxå hemskt. Men den boken fick mig att inse att man ska verkligen ta vara på dagen och ta vara på sina nära för man vet aldrig. Han som skrev boken miste sin fru och sina två barn i tsunamin... det hade han nog inte förutspått när dom åkte ner på semester lyckliga och kommer hem från semestern helt själv...
jätte bra och givande bok, köp den !


och vet ni vad? jag har hållt ordning i garderoben, hehe.. det är lika fint sen när jag rensade ! höhö.

Hade så bra gott folk, ta hand om varandra där ute !
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback