Jäsning

Tänkte skriva lite blogg medans mitt bröd jäser. Japp jag bakar nämligen källarfranska, massa gott. Var jobbigt att knåda degen och jag ville inte använda elvisp, då fuskar man ju.. =)
Hoppas den blir goders.

På valborg drog vi hem till ett trevligt par. Vi spelade sanning o konka på kort. Sedan buzz. Jätte skojj.. men det blev ingen brasa detta år heller, tråkigt =)

det hände en liten rolig sak igår. Eller rolig o rolig, man kan tolka det som man vill... here we go,

Jag satt i vardagsrummet, nersjunken i soffan som en potatis och läste aftonbladet. Med benen över bordet så låg jag skönt, tyckte jag iaf.
Sen när jag var inbiten i nån bra story i tidningen kände jag att det blev varmt... väldigt varmt. 1...2...3... sek senare skriker jag och kommer på att det finns tända ljus på bordet. Tidningen slänger jag¨lång iväg till killimanjaro och jag stampar med foten i golvet så att grannen under nästan ringde psyk. Och under tiden jag stampar fotjäveln i golvet i tron på att jag kommer brinna upp så fick jag senarier i huvudet att mattan kommer börja brinna, och sedan hela vårt hem... Så jag slänger av mig strumpan och iväg med den till typ killimanjaro oxå...
Mamma kommer inrusandes och undrar vad hennes konstiga dotter håller på med. Jag menar det är inte konstigt eftersom det dånar i golvet medans jag skriker, JAG BRINNER, JAG BRINNER.
När jag får medvetandet tillbaka så står mamma som ett frågetecken med inslag av ett utropstecken och frågar vad fan jag håller på med. Mamma tog upp strumpan och tittade... det var inte ens ett hål i den.. bara ett litet märke, haha.
Sen tittar jag på min fot, ( som jag trodde skulle ha brännskador och vårtoroch helt svart ) och ser att det inte var nått speciellt.. Det sved bara lite.


Igår köpte jag o mor balkong möbler, mattor och parasoll. Jag fick äran att inreda balkongen, jätte fint blev det =D
Idag har jag bara handlat och bakat... jävlar oxå.. den har nog jäst klart nu.

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback