Pasta sås

Tjetjenien!

Idag har det varit hm, "julstädning", rensing, putsning endå från golvet upp te taket typ. Sånt händer inte ofta i mitt hus. En städning räcker med dammsuga o golvmoppa. Det andra är ju bara lite extra för mig. Sånt som man gör en gång i månaden. Tack o lov.

Men ack så Gizmo har varit i vägen. Jag "råkade" stänga in han på toan i några minuter. Förlåt, men vad tusan ska man göra, jag vill ju inte att han ska åka in i dammsugarn eller få sig en känga av golvmoppen!

Ojoj. Jag fick en liten idé idag vettni. Jag är väl inte sådär jätte mycket för pasta och pastasåser. Det duger ibland liksom. Men eftersom vi inte hade mycket mat varor att välja mellan idag så fick jag kocka ihop något.

Det blev Pasta sås a ĺa Milla som bestog av Grädde,bacon,färska röda och gröna paprikor och paprikapulver och massa svartpeppar och vitpeppar. Hade även i lite soya. Hm, det blev gott!!

Och jag stekte falukorv till spagettin utifall såsen skulle smaka blahabla! men det gjorde den inte, så nu är jag proppmätt!
Nästa gång ska jag nog lägga i lite färsk chilli och kyckling file till. Det vore väl gott?

Jaha imorgon är det Fredag IGEN. Shit, tiden går otroligt fort. På måndag börjar jag jobba. Jag är iallafall ledig nästa helg, det var ju bra.
Nej, men jaha.

Hahahaha. Vet ni vad. Jag ska köpa gitarr, hahahaha. Jag vet inte varför jag skrattar. Men det så kul. Sen ska jag köpa nybörjar gitarr bok. Orka gå på kurs. Jag lär mig själv... jag kanske iaf kan lära mig *blinka lilla stjärna där*

Nån som vet vad en vanlig gitarr kostar begagnat? och vart man kan köpa sån där bok, och pris på den?
Vore snällt om någon kan svara!


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback