Den spökliga och soliga färden

Vid halv ett stack vi i sommarsolen.
Guh vad varmt och skönt det var att promenera. Våran vandring tog ungefär 3 ½ timme. =)

Vi var påväg mot berghamra först för att skåda det spöklika huset som jag pratade om igår.

Igen växt. Ser inte ut som någon bott där på ap-länge. Vi var självklart nyfikna vad som fanns där inne. Så vi kollade runt efter folk sen smög vi in på husets tomt. Hihi.
image688

I denna brevlåda fanns det en telefonkatalog. Känns inte riktigt som att det använts..
image689

En husvagn fanns på tomten.
image691

En minibuss fanns också
image692

Man var tvungen att kolla på marken vart man satte sina fötter. Tur att vi har stelkramps sprutan! ;-)
image693

Jag tänkte vara snäll och klippa gräsmattan om någon kanske återvänder hem nångång..
image694

Kanske skulle huggt ner träd när vi endå höll på..
image695

Vi ville in, men det gick inte. Någon hade sett till det med lås överallt..
image696

Fönster med jätte vackra gardiner..
image698

Vi hängde liksom på låset.... vi tänkte försökte knäcka koden, men gick inge bra för oss
image697

Vi beslöt oss för att vandra vidare mot mälarstrand
image699

Taggad man var, höhö
image701

Vi stannade till på ett cafe vid mälarstrand och drack cola i solen
image702

Jag sitter och glassar i solen med cola.. en riktig sommarbild =)
image703

Vi fortsatte enda bort förbi hela mälarstranden och förbi alla båtar tills det blev stopp och skogen kom och vi intog stigen.. =)
image704

En riktig vårbild.. harmoniskt!
image705

Ojdå.Vi klampade in när två skalbaggar hade samlag. Den till vänster var den dominanta för den gick samtidigt och den andra bara hakade på... låter lite jobbigt..
image706

Ohhh stannade, kolla en koltrast ! Becca fort upp med kameran och vi blev genast fågelskådare.
image707

Beccis påväg
image708

image709

Jag, becca och ankorna tackar för oss!

Det var as mysigt och trevligt på våran as långa vandring genom västerås finaste gator ;-)... ah det finns faktiskt fina gator här, haha.
När vi var tebaka på hemma plan väntade vi på beccas lillebror och hans två vänner som hämtade upp oss för vi skulle till bolaget. Fyfy.

Får en broshyr när jag klivet in där det står " köper du ut åt yngre ?" nää, sa jag, jag köper ut till mig själv. Kvinnan stirrar lite konstigt och efter en kvart kommer vi ut med 7 kassar.
Vadå? det betyder ju inte att dom är minderåriga, eller hur? ;-)

Och jag har bränt mig idag. Totalt. Sitter och svettas här. Haha
image710

Och det roliga är att jag hade väska runt mig. Har liksom märke av den med. Så två feta märken ( kunde jag inte haft ett linne med smalt streck? ) och en till streck rakt över brösten från min väska,... najs najs. ;)

Nä nu, gossip girl :D
PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback