Ett övergivet hus

För ett tag sedan så berättade mamma att hon och hennes pojkvän var och promenerade där han bor. Dom fann ett spöklikt hus. Självklart blev jag nyfiken och ville också se.
I lördags så blev det så. Vi gick dit. Inte alls långt ifrån där han bor.

Där står det. Grått och lite småmystiskt. Växter har klättrat sig upp på huset och täckt en större del. Fönsterutorna är sönder och de hänger skynket på insidan av fönsterrutorna.
Det står en liten gammal husvagn i trädgården. Det ser ut som den inte använts på väldigt många år. En cykel står vi trappan och kedjad på trappräcket.

Inget är skött. Gräset är långt, allt är mögligt typ. Det är inte grönt som det är på andra husen med växter och grönska. Detta ser bara dött ut.

Det står en gräsklippare där, täckt av växter. Det ser ut som att någon bara lämnat allt, helt plötsligt. Som att den som klippte gräset bara försvann.

Imorgon ska jag gå dit och fotografera. Sedan ska jag ta reda på vad som hände och vilka som bodde där. Det är säkert vanligt folk. Kanske en gammal gumma som insjuknade fort och dog? Kanske hon inte hade några anhöriga att ta hand om huset?

Men det ser ut som att det har stått tomt väldigt väldigt länge eftersom det är igenväxt. Varför har inte kommunen rivit ner det om det nu inte finns släktingar?
För det passar inte riktigt in i den där fina idyllen med alla andra hus som är väldigt välskötta.

Jag hoppas på att träffa en granne till detta hus imorrn, vill veta. Jag blir bara mer och mer nyfiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback