Hur gjorde man förr?

Fan vad hemskt det måste varit förut när det inte fanns Värktabletter, Hostmedicin, halstabletter osv.. alla botmedel.
Förr  dog man ju av lunginflammation. Vad hemskt. Tänk så världen har utvecklats av intelligenta människor som gör allt för att förlänga livslängden av människan.

Förut var medelåldern 50 ?! . Hallå.. fatta, hela min familj skulle vara utrotad. Typ jag och brorsan kvar. Jippi. Vilken panik det skulle vara om medelåldern skulle ligga på 50 idag också. I detta samhälle skulle det nog inte gå. Tur att dom där braiga människorna hittat alla mediciner mot det mesta.

Jag skulle då inte vilja bli gammal när jag är 50. Dom säger ju att själva livet börjar då! Även fast man kan tycka att det låter lite väl konstigt, men men. Det är nog ett annat liv. Man har sina barn redan och gjort det man ska i livet mer eller mindre, då kan man bara luta sig tillbaka och ta det luuuugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback