Papperstussar i näsan och gripande film




Ja, det är inte lätt det bara rinner o rinner... det enda som hjälper är ett par papperstussar i näsan.
Och vet ni vad?!
Jag gjorde en ap-god macka som bestog av, ost, skinka,laxröra och västerås gurka i ett tunnbröd jag rullade ihop. Såg verkligen framemot den där mackan.. tog min första tugga.... %¤&#"/()#"¤%.. arg som fan... tror ni jag har smak eller? öh nej. Kul o äta.. banting here i come.. typ.

Btw, jag kollade på en gripande film idag jag hörde talas om av mina kära vänner. " Not without my daughter " . Dom flesta vet nog vad det är för film. En gammal film som först kom på bok.

Den är en sann berättelse om en kvinna,med ett barn på 5 år har en iransk man. Han svär på KORANEN att han intekommer att ljuga för dom och han kommer skydda dom. De ska nämligen åka på "semester" ner till iran. Ah, ni förstår väl vart jag vill komma?

Den trogna muslimen lurar sin familj, Han börjar slå henne och hon får absolut inte åka hem till USA med deras dotter. Hon skulle konvertera till muslim, likväl hennes dotter.

Jag tänker inte fortsätta att skriva om detta för då puffar mina pappertussar ut från näsan för att jag blir så förbannad.
Hur kan man vilja följa en tro, där man verkligen förnedrar den man påstås älska? Jag förstår inte. Det är som att dom är hjärntvättade. I vissa hem kanske det är bra i. Men isåfall har man fått en förvriden bild att koranen och muslimer.
Men på nått sätt känns det som att det verkligen är sådär, mer eller mindre faktiskt.

Visseligen finns det jätte bra muslimer, säkerligen. Ska väl inte dra alla över en kant. MEN... att dom inte skämms. Det är det enda jag har att säga.

Jag, förlåt, men jag kommer nog aldrig förstå mig på den där religionen, det finns inte för mig. Och jag tror många andra håller mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback