potatismos i huvudet

Idag ska jag till mitt gamla jobb. Dom frågade om jag ville följa med på invigningen av Max hamburgare. Blir mat och skumpa. Bra kombintaion typ. Känns dock skummt att följa med, jag jobbar ju inte där längre, endå känns det som att jag gör det. Att jag ska snart ska börja jobba igen. Kanske önsketänkande, vet inte.

Och på lördag är det kryssning..

I'm gonna use your game, against you.


Jag har inget att göra. Sitter och kliar mig i armhålan ( ?! ) för det kliar as mkt. Jag är oxå cepe nervös o har ont i magen. Kan jag sluta vara så jävla känslig inför allt??? kan jag inte bli hård och tuff och inte bry mig ett skit. Fan.
Snart ska jag åka. Snart. Inte nu. Så kan magen sluta hålla på att dryga sig. Ska åka sen, om ca ; 20 min. Lika länge kvar som en pizza...okej.

Jag läste tidningen, och det var en artikel om en butik som säger till sin personal att ha vissa kläder och hur man ska se ut.
Det är väl inte mer än rätt ?
Om man jobbar i en klädbutik ska man väl endå se stilren och fräsch ut ? Förtår inte denna hysteri.

Sen är det väl en viss skillnad vilken butik som ska kunna ha sådana "regler" .
Typ HM, där bryr jag mig verkligen inte, och inte heller sånna vanliga klädbutiker.
Men går jag in i en dyr klädesbutik ( vilket aldrig händer dock ) så förväntar jag mig en tjej/kille som ser bra ut och som har modern stil på kläderna. Inte vill jag se en person med hip hop kläder och keps med tuggumi i munnen ?

Men det viktigast är nog att personalen är bra, det vinner dom väl på i längden. Första intrycket är ju viktigt. För jag går ju dit för att handla kläder, inte bli bästa kompis med personalen.
Därför ska personen utstråla glädje och stilrenhet. Sen kan det fina personalen var helt jävla dumihuvudet på fritiden, men vem bryr sig? och den mer Ostilrena personalen kan vara hur coola som helst. Men det skiter väl vi kunder i, vi vill ha kläder, hjälp, fashion och vara nöjda när vi går ut!

Så bort med allt jävla skitsnack om att alla ska få se ut som dom vill, NEJ! tyvärr, det funkar inte så ibland. Har man valt att jobba med kundkontakt, ja då får man väl för fan klä sig och bete sig efter det.

Sen visst, nu vet jag ju inte. Finns säkert dom som skiter i att anställa "ful" personal. Det är egentligen helt jävla töntigt.

Finns säkert dom som vill ha anorexia personal som svimmar i kassan pga mat brist i en månad & moderna, vackra tjejer/killar i sin butik. MEN. Dom förväntar man sig bara att träffa på i dyra klädesaffärer. Vilket jag säkert också vill...Sorry.
Men i vanliga butiken så skiter jag fullständigt it.

Fan vad ytlig man är. JEPP!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jepp jag menar allmänt snygga människor :D

2008-02-20 @ 20:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback