En kock på cykel

Vilken dag säger jag bara. Vilken dag.

Allt har varit rörigt och stressigt. Dagen började iofs lugnt och skönt. Jag gjorde en massa olika sallader och diskade och sådant bara.

Sen brakade allt lös.

Maten tog slut till gamlingarna. Det får bara inte hända. Sen ringer dom från ett dagis och klagar på att Peter inte slängt med potatis i deras mat som dom får från oss. ( det stog inte på pappret som dagiset fyllt i att dom skulle ha potatis )

Så vet ni vad vi kom på?

Han fick låna min cykel och cykelkorg. Han slängde i potatis i en karantän och rödbetor i lådor. In med skiten i cykelkorgen. Sen vinkar jag iväg honom... ah jag skrattade... där cyklade kocken med kock kläder på min gamla bettan med potatis i cykelkorgen... haha.
Rolig syn.

Då var det bara jag och lena kvar....
Maten var slut.. kaos.. och så händer det som inte får hända... hon tappar den sista karatinen med potatis.. det flög över hela golvet.. god damn.. hon sa några fula ord. Haha.. var ju bara att börja plocka upp skiten.

Stressstress.

Hon drar halv 3. Jag och Peter kvar.. dom två vimsigaste personerna.. båda vikarier.. ni kan ju räkna ut resten... vi jobbade över 45 min... haha... blev lite rörigt..

Idag är det fredag.. blir nog lugnt =)

Hejhopp.

Ahhhhhh just ja. När jag var ute i baren så hörde jag nån skrika Caaaaaaaaamillaaaaa.. och viftade hejdlöst med armarna.
Det var en tjej jag jul jobbade med på Zetterlunds! Kul att träffa henne... vi skrattade.. snacka sammanträffande.. där jobbar hon.. och jag i köket.. haha.
Vi skrattade åt varandras kläder och konstaterade att jeans västarna från 80 talet som vi hade på " Z " var snyggare ! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback