Dröm dröm dröm

Så jobbigt att drömma ibland. JAg förstår inte mina konstiga och osammanhängande drömmar.
Inatt drömde jag att jag och mamma flyttat till en lägenhet på stentorpen som hade anslutning till ett fartyg =S .
 
Jag grät jätte mycket. Jag ville inte bo där. Saknade min gamla ( denna ) lägenhet jätte mycket och för att nu skulle alla minnen med gizze raderas ut.

Jag kommer bara ihåg minnesbilder av drömmen.

Sen stog vi på ett fartyg. Ett kryssningfartyg. Jag och mamma stog utomhus, och kollade ut. Jätte mkt folk stog där. Vi såg andra fartyg också som åkte jätte nära.
Det var storm, det blåste som attans och båten gungade och vi höll på att ramla av flera ggr. Sen ser jag en tjej falla över bord, ner i det stormiga vattnet och hon sedan drog hon under båten pga suget. DEt var riktigt hemskt. I drömmen hade jag den där spy känslan och allt var vidrigt.

Sen kommer jag inte ihåg så mkt mer.

Antagligen så får jag mer rädd-känslor pga kryssning, storm och ramla över bord eftersom jag är rädd för sånt. Jag ogillar stora båtar, storm och liknande. Usch.
Men vem gör inte det egentligen ?

Men jag hatar det. Usch.
Kommer ihåg ett senarie från när jag var liten och vi åkte kryssning till finland tror jag det var.
Det var storm, mega storm verkligen. Och jag och daniel var busiga. Eller inte jag, mer daniel, han tog bara med mig på sina äventyr.

Vi hamnade iaf ute på däck. Två små barn, själva. Helt sjukt farligt. det gungade och var höga vågor. Vi insåg ganska snabbt att detta inte var så bra.
Vi fick pressa oss åt väggarna för att inte ramla. När jag gick där ville jag bara till mamma. Daniel skrek, jag hörde ingenting pga blåsten som yrde högt.

Sen var jag rädd att vi skulle ramla över bord, vilket vi hade säkert kunnat göra. Tillslut kommer mamma springandes i hundra nittio.
Hon var verkligen rädd.

Hon hade inte sett att vi sprang iväg. Så hon hade ju börjat leta efter oss, tillslut fråga hon ett gammalt par och dom sa att dom såg oss gå ut på däck. FATTA mammas panik.

Det ordnade sig ju. Tur.. men sen dess hatar jag stora kryssningsfartyg och stormar.
Även fast det inte hände något. Men jag kommer ihåg den där känslan jag hade ute på däck. Samma känsla som i drömmen.. riktigt hemskt.

Igår såg vi 3 filmer.
ITs a boy and a girl thing
One missed call ( amerikansk version )
Spiderwick chronicles

Alla var charmiga på sitt sätt faktiskt, haha. ;)

Idag blir det tjejer, vin, och grilla och mkt mer :D
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback