Riktigt förbannad

Vet ni vad?
Just nu är jag så jävla trött på att sverige särbehandlar utlänningar. DEt står mig upp i halsen.

En kompis var på Soc och skulle få hjälp med lägenhet. Vilket är jävligt brådis just nu, en krissituation tillsvidare.
Hon fick en utlänning som inte ens kan svenska.
Han sa, nej du får ingen lägenhet.
och dessutom stavade han hennes gata helt fel.
Backsippegatan blev baksipengatan.

Förstår ni????

Så nu sitter invandrare på soc och ska bestämma vem och vad som ska få lägenhet? jag kan satsa mina pengar på att han tamejfan ger lägenheter till "sina bröder" som dom så fint kallar det.

Ja, och sen får ju utlänningar jobb också. Lättare än svenskar. VARFÖR SKA SVERIGE GE DOM ALLT?
Det är ingen som orkar tjaffsa med dom, för då blir vi kallade rasister. Rakt av.

En utlänsk kvinna behöver inte ens jobba, för hennes religion. Då får hon massa pengar av staten ist. Att köpa tvätt medel och mat till sina 10 barn.

Självklart ska dom ha en hjälp in i samhället när dom kommer hit på rymmen från sitt land. MEN sverige behöver väl för fan inte överdriva ?

Jag vet inte, men jag blir så trött på detta.
Jag är inte rasist eller något sådant, men detta är fan sjukt jävla patetiskt.
Självklart finns det som utlänningar/ invandrare som kommer hit och verkligen accepeterar systemet. Skaffar jobb, lär sig svenska. Och kallar inte svenskar för rasist bara för att hon eller han får något mothugg.

Sen har jag en till kompis som har en utlänning som läkare. Hon fattar seriöst inte vad han säger. Han är oseriös också för den delen. Plus att han är en jävla gynekolog och äcklig. Tro mig, hon har gjort allt för att inte lägga sig framför honom. Man vill ju ha en som känns trygg och repektabel.
Han kanske är det? men hans brytning och flumm sätt gör han verkligen vidrig. ( säger min kompis ) .

Det känns som att dom bara slänger ut dom på jobb för att det inte ska bli något tjaffs.

Någon som håller med mig ?

Kommentarer
Postat av: Sanna

håller med dig fullt ut. sverige har spårat ut helt och hållet.

Postat av: thessan

Håller med dig! Man kan skriva hur mycket som hellst om det här! Man blir riktigt jävla förbannad! När jag var i boden för många år sen så vart jag jättesjuk! Fick en PIP till läkare och han frågade MIG vad jag tyckte vad jag skulle ha för medicin! Helt rubbat ju!



Men din kompis, hon får väl byta gyn. om hon vill? måste man ju få!



Och din andra kompis MÅSTE ju kunna få lägenhet.. speciellt om det krisar! jag fick en hur lätt som hellst.. men då hade jag ju en svensk handläggare också hehe bara det att man får ju söka lägenhet själv och soc får intyga tex mimer att jag kan betala hyran... (med skattepengar)

det som är så jävla illa är ju att soc bara får 10% av alla lägenheter som dom får ge bort där dom står som borgenär.. och det är ju inte mycket alls... kanske 10 lägenheter om året.. och du kan ju själv gissa dig till vilka som får dom!....

2008-06-12 @ 19:29:38
URL: http://metrobloggen.se/FokThessan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback