Vi kände oss troende..

Sådärja. Nu är man hemma igen. Maten puttrar på spisen. Ska bli så gott med Färskpotatis, rödspätta och hollandaisesås. Hihi.

Påtal om rödspättan...



Den ska sluta säljas, mer eller mindre, för att det inte finns så många fler =( . Usch, vi människor har ätit upp alla.
Så om ni vill äta rödspätta får ni väl köpa nu medans det finns. Sen finns det säkert bara i fiskhandel och på restauranger. Tror jag. Eller så kanske den utgår helt och hållet.
Rödspätta är mummsss...
Men jag tycker endå synd om den.

Jag och mor var på en antik affär här i stan. Så himla mkt fina grejer. Allt i fransk gammal stil. Allt i gammel vit. Så ska jag ha när jag skaffat eget place. Är sååååå trött på inredning med fondtapeter och samma stuk som alla har i sina hem. För mig blir det fransk stil. Me like.
Fast det kanske blir lite blandat, gammelvitt och beige typ.
Ajja.

Vi kände oss troende när mamma köpte skyddsängen och jag 3 halsband. Ett hjärta, ett kors och en medaljong med jungru maria på. Hehe.. jätte sött.





Halsbanden kostade 5 kr. Den med junfru maria kostade 20. Skyddängeln 149 kr.

Fynd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback