Det bara är så

Att hjärtat och hjärnan inte fungerar ihop. Det är som två motpoler som bråkar med min kropp.
Ett stortkretslopp.
Hjärtat, mitt hjärta bankar på. Den säger mig att välja kärlek, välj det fina, välj det som får dig att må bra. Mitt hjärta vill mig det bästa. Den gör det som känns bra i stunden, säger mig, ta det som gör dig glad just nu.

Min hjärna säger, komigen nu. Sluta vara så barnslig. Du kommer bli sårad. Ditt hjärta ska du inte följa. Inget att lita på. Välj den vägen som gör dig sårad just nu. Men som gör så att du mår bättre sen. VAR stark nu din barnunge.

Det slutade med att jag följde mitt hjärta, stängde av min hjärna, slutade tänka.
Vilket resulterade i att jag fick mitt hjärta itu igen, mitt hjärta som alltid är varmt och snällt.
Min hjärna står och hånflinar mig rakt upp i ansiktet, lite som ; vad var det jag sa ?

Dom bråkar med varandra konstant, min kropp tar ut det i tårar.


image612

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback