En kväll som denna

Ljuuuv.
Äh, vet inte vad jag ska skriva egentligen.

Jag är så trött. Blir kanske tidigt i säng med någon bok. Precis läst klart en av alla böcker jag fick av Sabina. " En förlorad barndom" . Den var okej, fast lite små äcklig, men jag tyckte inte att författaren grep tag i mig så att jag blev rörd så som man kan bli av vissa böcker. Även fast denna var en självbiografi och allt det hon berättade var sant så kände jag inget. Även fast jag tycker att det var sjukt äckligt och hemskt för henne.

Men det fanns ingen tråd. Det hoppade lite hit och dit. Ena stunden var hon 5 år, andra stunden 10 år och sen 7 år. Det blev lite hattigt. Och hon berättade inte så mkt om själva känslorna i boken, känslorna hon kände just i vissa situationer.

Det var mer  " han slog mig så jag flög över rummet, sen kom mamma och trodde på honom att jag varit dum "

sen kan hon inte skriva mer, utan hoppar till nästa dag ( TYP ) . Även fast det är jätte hemskt så vill man ha känslorna runt omkring, hennes tankar. Inte pang på rödbetan... ÄHHHH. Ni kanske inte fattar?

Man kan säga att hon skrev vad som hände bara. Av det hon kommer ihåg. Det ska man självklart göra.. men är man van läsare så som jag är ( cred ) haha. Så vill man ha något mer i boken och inte bara faktan =)

Jag upplevde det som att hon skrev boken bara för att. Hon la inte mkt energi på den.
Men jag hoppas det gav henne någon hjälp i livet med tanke på vad hon utsätts för.
Men hon kanske ska hålla det till en dagbok för sig själv än att låta andra läsa den... !

( visserligen finns det säkert dom som tycker den var skit bra ) Om man är nybörjare. ;-)

Har jag kanske läst för många sanningsenliga böcker?
Vet inte.

Idag ska jag hugga tag i nästa bok. Vad det nu blir... får väl stoppa ner handen i påsen och ta någon ur samlingen. Hehe.

Kommentarer
Postat av: thessan

Det är hennes dotter=)



jag är också mer för verklighetsbaserat och det ska vara BRA skrivet så att man verkligen fångas och rycks med och man sitter där med tårarna och kan verkligen inte sluta läsa.. det ska som kännas att det är en själv som blir utsatt..



Nu var det ett tag sen jag läste, men blev bra sugen nu igen efter att ha läst ditt inlägg! Måste hitta en bra bok bara.. vi verkar ju ha rätt lika smak så har du nå bra tips?

Postat av: thessan

hahaha kommenterade till mitt eget inlägg.. vilken besvikelse.. men ahh det ska jag göra=)

2008-05-19 @ 16:38:38
URL: http://metrobloggen.se/fokthessan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback