En palm genom vått torrt

Hej och hå vilken dag. Farit och flängt.

Jag och becca gick som sagt till Hälla idag.. i denna värme och inte nog med det bar jag hem vin och öl och äppelpaj, fi fan, aldrig mer.
Det går att gå, men inte släpa på massa tugna grejer.



Jag har ju haft ett.... palmträd inne hos mig i kruka. JAg planterade aldrig om den. Så nu har den överlevt på något konstigt sett med sin jord som inte är näringsjord direkt. Och i en liten plastkruka.

MEN idag.... efter några år, så fick han ny jord i en stor kruka med leca kulor i också.. sen massa vatten ! Helt seriöst, jag mådde så bra efteråt när jag hjälp min stackars blomma som alltid hållt sig vid liv för min skull.

Den log, jag log. Alla log !



Här är en annan planta. En kompis till min palm...



Piiiz bratha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback