När går gränsen?

Låg och funderade igår på Ex relationer.

När är det acceptabelt för ens partner att ha kontakt med sitt ex ?

- Om det är barn i bilden, självklart. För barnens skull.

Jag tror det spelar sig inviduellt det där. Vilken slags relation man har med sitt ex, och hur ens nuvarande förhållande ser ut.
Jag tror många stör sig på om ens partner har en nära relation med sitt ex. Varför ska man egentligen ha det, om det inte finns någon värd anledning ?
Varför ska ens partner lägga energi på sitt ex, när det tillhör det förlutna istället för att lägga energi på sitt förhållande som tillhör framtiden?

Men vart går gränsen om ens partner har kontakt med exet?

- Telefonsamtal dagligen?
- Träffas någon gång i veckan?
- Kontant visa mejl eller msn?
- Sms?

Har man ett moget förhållande så finns oftast inte det där problemet ens. Man ska acceptera varandras åsikter. Så är det bara. Självklart!
Jag menar, varför skulle man rasera sitt nuvarande förhållande med en person man tycker om jätte mkt, pga ett Ex ?

Men är det så, att dom har ett bra kompis förhållande långt innan man träffat sin partner så är det så, självklart. Men tanken av att veta att ens partner åker hem till sitt ex en söndag och kikar på film och moffar godis känns lite väl.
- Varför är man hellre med sitt ex, än med sin älskade?

Sånna tankar flödar nog ganska mkt.

Varför ringer dom varandra så mkt?
varför träffas dom?
Varför förstår han/hon inte att jag blir svartsjuk?
Varför blir han/hon så arg när jag säger ifrån om exet?
Har han/hon känslor?



Det finns nog inga konkreta svar på om Ex är "tillåtet" eller inte, utan några speciella grunder, som tex barn.. För mig känns det naturligt att kapa exet från sitt liv för man vill fokusera på sitt nuvarandra förhållande.

Om jag skulle säga till min kille ( om jag haft det ) att jag tycker det känns jobbigt att han träffas sitt ex ofta, att han pratar i telefon med henne ofta. Om min kille då INTE kapar relationen med exet, ELLER drar ner på att tiden med exet. Kanske kompromissa lite, så skulle jag börja fundera om det kanske finns känslor kvar. När det i själva verket kanske inte ens gör det?
Det kan vara trygghetskänslor också.
Eller kompis känslor?

men när vet man det?

Tänk så mkt missförstånd och konflikter man måste ha pga ex.
Tänk om alla med förhållande bara kunde släppa exen och gå vidare. Tänk så många förhållanden som skulle räddas.

Svartsjukan är väl oftast boven. Men varför ska man trigga ens partners svartsjuka genom att ha kontakt med ex?
Svartsjuka för mig är ganska gulligt faktiskt. Det visar att man bryr sig om personen, att man tycker om den.

Men överdriven svartsjuka är mindre kul,som tex om man blir svartsjuk för att ens kille kollar på en film där angelina jolie är med i . Då behöver man nog speciell hjälp faktiskt. Inge fel med det, alla är vi olika. =)
Men det kan förstöra föhållandet.

Vad tycker ni? Ni som kanske har ett förhållande, eller kanske haft. Hur känner ni ang Ex situationen ? =)

Det är ganska kul. för alla anser nog olika.. eller det känns som det. =)

Min Åsikt ang detta:

KAPA kontakten med Exet om det inte finns någon väldigt bra anledning för att ha kontakten kvar. MEN DÅ SKA DET FANIMEJ VARA EN BRA ORSAK.
Inte " ah, men jag gillar henne/honom. Som en kompis alltså" .....
Så CUTTA CUTTA CUTTA och satsa på sitt framtida förhållande !! =)

Sen absolut finns det dom som accepterar Ex.. men jag tror inte det är många där ute som gillar det. Men som sagt, det finns dom som verkligen inte bryr sig. Kul för dom då!!
haha

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hm jag tror inte ens att jag behöver yttra mig om vad jag står i det hela S

Postat av: thessan

Jag tycker inte om ex inte gammla ligg och kk´s heller för den delen hehe det hör till det förflutna som sagt!



Tycker precis som du, ska man ha kontakt med ett ex så ska man ha en jävligt bra anledning. hur många ex klarar av att bara vara kompisar efteråt. Visst personen kanske är en skitsnäll liten skit och trevlig och ÄR en bra kompis. Men har man ett förhållande så får man tänkte till lite extra, får prioritera vad som är viktigast. Om man vill satsa på förhållandet (vilket jag antar att man vill.. man är väl tillsammans med någon för att man tror att det ska vara länge och i evighet, om du förstår vad jag menar, varför vara tillsammans med någon man inte tror det ska leda någon vart med.. aja det är ett annat ämne) så ska man självklart dumpa exet och gå vidare med sitt "nya liv"

2008-05-20 @ 16:38:36
URL: http://metrobloggen.se/fokthessan
Postat av: thessan

hehe jo vi HADE det hahahaha=) sen fick man barn och grejer! Skitkul! Eller dom är väl inte såå mycket mindre men dom är ju inte lika pigga haha.. asså dom hänger ju inte men dom är hmm tomma på nå vis hahahaha

2008-05-20 @ 19:18:22
URL: http://metrobloggen.se/fokthessan
Postat av: thessan

haha nej det är fan inte lätt alltså

2008-05-21 @ 11:26:41
URL: http://metrobloggen.se/fokthessan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback