Skämms du över ditt utseende?

För mig är utseende viktigt, men det är inte allt.
Nuförtiden finns det så mkt bra smink som oftast täcker alla ens mindre fina saker i ansiktet. Fina kläder som piffar upp en och produkter som gör ens hår fint.

Det flesta, även jag, lägger oftast upp bilder på sig själv där man är sminkad och iordning gjord. Men varför ? Jo, för att man ska alltid visa sin bästa sida för andra. Man ska alltid göra reklam för sig själv, som ett CV.

Då man verkligen är sig själv i utseendet är på morgonen då håret står åt alla möjliga håll, man har absolut inge smink. De är då man verkligen visar sitt rätta jag. Och det är då man vill höra av sin partner att man är den vackraste i världen, för då stämmer det ju verkligen, inte sant ?

Visst är det verkligen skit kul att se fräsch ut när man ska ut på krogen eller på fest. Man vill ha det snyggaste sminket,  snyggaste kläderna och vara fin i håret. Det är verkligen höjdpunkten ibland och man känner att man får ett bättre självförtroende. Det nekar jag absolut inte =) . MEN alla tänker olika, vissa sminkar sig för att dölja sig själva, vissa sminkar sig för att känna sig fräsch. Och vissa, bara för att det nästan är ett " måste ".

Jag är ganska stolt över mig själv. Att jag verkligen inte behöver kladda en massa i min nuna när jag ska gå på stan. Att jag känner att jag är nöjd med mig själv. Jag har nästan aldrig smink, bara på helgerna när något kul händer. Och när man inte sminkar sig varje dag, är det desto roligare att sminka sig på lördagen när man ska ut :D

Går jag på dejt eller liknande sminkar jag mig så naturligt som möjligt, jag har neutrala kläder och är bara mig själv. Det jag tänker är ; gillar han inte mig, för den jag, för den jag ser ut så är det så. Hellre det, än att han ska gilla mig för något jag inte är.

Men tolka mig rätt. Smink är skit kul, skit snyggt verkligen. Men jag förstår bara inte att många döljer sig själva, även fast dom inte behöver det. Alla är vackra på sitt egna sätt.  =)
Alltid är man mindre nöjd med något, men skit i det. Visar man att man hatar sitt utseende, så syns det. Allt handlar om vad man utstrålar i slutendan.

En gång stog jag, helt utan smink, mjukiskläder, håret utsläppt med något spänne i. Då sa en speciell människa till mig ; Camilla, du är så vacker när du står där, så naturlig.

Det är nog den enda gången jag verkligen tog åt mig av en komplimang. Det sitter kvar än idag.


NATURLIGT ÄR VACKER GOTT FOLK. ALLA ÄR FINA PÅ SITT EGNA SÄTT.



Denna tog jag imorse när jag vaknat.
Nu tycker jag alla som läser denna blogg kan lägga upp en bild på sig själv på morgonen och verkligen vara stolt över sig själva.
Remember, natural is beautifal in its own way.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Himla tråkigt för dom som vill dölja sitt utseende genom smink, själv ser jag det som att jag framhäver mig själv med smink. Att visa ännu mer av sig själv och sitt egna jag och se ut så man verkligen tycker och känner sig som männsika även. Kul när det finns så mycket verktyg i dagens samhälle haha. Men håller med att man inte gärna lägger ut bilder på sig ofta utan smink och det är ofta för min del så att jag känner såhär -jag vill inte att andra ska se en bild utav mig där jag inte känner att det är jag. skumt det där, och självklart påverkas vi även av dagens krav i media som sagt=) En mix på både gott ont. Bra inlägg och skön bild på dig ju hahaoch det är ju iofs en egenskap du har att vara skön liksom ;) så rätt passande i min kommentar ser jag nu, puss pooh!

Postat av: Jenny

Sant,sant. Men sikken jäkla morgon frilla! Haha

2008-05-13 @ 19:43:53
Postat av: Sanna

Jag har redan en sån bild på mig. Men vette tusan om den finns något vacker med den bilden. Sliten som attans efter en kväll ute, med många % kan jag säga att jag inte är naturligt vacker så. HAHA

2008-05-13 @ 21:01:03
URL: http://iduni.blogg.se/
Postat av: Thessan

självklart! är ju född så här så vafan ska man låtsas för? Med smink säger man "mamma, varför gjorde du mig ful" då blir ju mamma ledsen! jag är ju hennes skapelse liksom.. så går jag och förstör denna vackra skapelse hon och far har gjort tillsammans.. otacksamt



märks att jag börjar bli trött nu;P men det bjuder jag också på.. min hysteriskt roliga "trötthumor"

2008-05-13 @ 21:01:18
URL: http://skydrop.blogg.se/
Postat av: sabina

har du verkligen en sån morgonfrilla he he.. rufsigt värre ;D

2008-05-14 @ 08:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback