Är kvinnor det starka könet?

Jag satt och kika på oprah winfrey. I detta avsnitt hade dom riggat upp kameror och skådespelare fick agera olika för att se om någon civil angrep.

Det var bland annat tre tjejer som mobbade en annan tjej i en park. Alla killar gick bara förbi medans kvinnorna gick dit och skyddade flickan och konfronterade.

En man och en kvinna tjaffsade i en park. Mannen hotade och slog kvinnan , skulle det se ut som. Ingen gick dit och hjälpte förutom en kvinna.

En muslimsk kvinna gick in i en affär där en ( skådespelare ) man bakom disken sa rasistiska saker, tex, du får inte handlade här för du är inte en amerikan, du är muslim. Åk tillbaka dit du kom ifrån och att hon var terrorist. Där var det några som ingrep. Några män, men mest kvinnor.. och kvinnorna var dom som stog kvar och konfronterade mannen bakom disken. När det var en man som skyddade den muslimska kvinnan så sa han det han ville säga, och sedan gick därfifrån snabbt. Nästan flydde.

Varför är det så att det är kvinnor i överlag som hjälpte?

Är kvinnan det starka könet? Kvinnan är inte den svagaste. När det väl kommer i praktiken så märker man att kvinnan är den hjälsamma, den starka och den med mod att agera. Jag tror inte på det där med att idealet skapades oss så.

Kvinnan och mannen är olika. Vi tänker olika, agerar olika. Vi är skapta så. Vi använder våra hjärnhalvor på annat sätt. ( eftersom vetenskapen säger att kvinnor använder den vänstra och männen den högra) .... nu tror jag mer på det. Mer än någonsin. Finns faktiskt logik i det. Vi är ju olika av en anledning.

Vi har mer känslor. Vilket gör att vi tänker mer. Hur skulle jag agera? hur skulle jag känna? jag kommer få dåligt samvete om jag inte rycker in och hjälper. Sådana tankar. Männen överlag tänker inte så.. dom vill bara helt enkelt inte lägga sig i och dom vill helst unvika konflikter.. för dom vet inte hur man löser det.. dom känner inte den där känslan som vi gör. " ta hand om andra - känslan "

Men som i alla fall. Man ska ju inte dra alla över kanten. Men överlag så är nog kvinnan det könet som faktiskt är bäst ;-)
Men det är bra att män inte är som kvinnor.. hur skulle vi då kunna komplitera varandra så bra?

Svårt att få ut det man tänker just nu. Men fan vad stolt jag är över att vara kvinna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback