Detdärmedjobb

Pengar styr allt. Utan pengar har man inte mycket. Man har kärlek och allt det där. Men utan pengar är man fan inte lycklig. Inte jag iaf.

Jag måste köpa en ny data, den kommer snart halvera och gå sönder, kanske kommer den gå sönder snabbare när jag slänger den i väggen. Vem vet.  Inte det som är poängen med detta.

Att må så dåligt som jag gör just nu är fan förjävligt. Jag är en köpoholic, jag älskar att köpa saker till mig själv och även andra. Det är jag liksom. Nu kan jag inte göra det. Att slänga ut Cv,n till olika affärer och företag ger ingenting. Att läsa tidningarna varje dag och se så många som varslas och blir mer av mina konkurrenter är hemskt.

Man kan väl inte sjunka längre ner än såhär. Man kan gräva en grop djupare.. men visst är den redan djup. Jag vet att jag har gnistan i mig, det är därför jag inte lägger mig ner och dör. Men att känna det där hopplösa inom sig tär som tusan.

Man bryter ju ihop titt som tätt. Det är inte lätt att leva i en sådan misär. När jag är ute och handlar och ser griniga kärringar eller liknande vill jag bara skrika till dom att  de ska vara glada över att ens ha ett jobb.

Man måste vara ett vilddjur på jobbmarknaden, man måste visa att man är bättre än bäst. Men hur enkelt är det då? man slåss med halva sverige.

Och dom som säger att man inte kan köpa lycka har fanimej fel. Visst fan är man lyckligare MED pengar än utan.. hur mkt kärlek och vänner, familj man har runt omkring sig...pengar gör det enklare att leva. Det är fakta.

Nu tänker jag ge mig fan på att få ett jobb. Jag måste ut i arbetslivet igen, träffa folk och tjäna stålar. Jag måste kunna unna mig kläder, saker och sådant. Jag vill resa, jag vill köpa tränings kort. jag vill,jag vill...

Snart är det väl endå min tur att få ett jobb där man blir kvar också. Inte bara extra jobb som jag fått och som inte leder till något.
KOMIGEN NU!

Kommentarer
Postat av: Thessan

Känner och tänker exakt likadant!!!



Pengar ger en mer frihet och livet blir fan mycket enklare...

När man hörde på radion att det finns 300 lediga jobb i västmanland och 4000 som är arbetssökande så kände man sig jävligt illa ute hehe fan inte lätt... jag vet inte hur mycket jobb jag har sökt dom senaste veckorna!



Måste fan plugga och fixa sig en utbildning, då har man iaf lite större chans...

Postat av: Sanna

Håller med dig. Pengar gör en lyckligare.

2008-11-27 @ 18:27:48
URL: http://iduni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback