Fotboll

Drog hem till Pappa och kikade på Albanien-Sverige. Brorsan var såklart också där. Jag gick dit i regnet, dygnsur var jag, tack o lov att jag fick låna pappas träningsbraller... ( kan jag kalla det träningsbraller, pappa? jag menar, dom används ju bara när du slappar i soffan? Dom forna träningsbrallorna, nu mera slapp braller ! ) hahaha.

Ni som såg matchen, såg ni hur sjukt jävla bra albanien filmade själva matchen? Haha. Dom hann liksom inte riktigt med. Och olika färger på videokamerna också, ena var mörkt, den andra ljus och den tredje gjorde så att alla blev gröna. TOP NOTCH!

Daniel och Pappa satt och babblade om att dom kanske ska köpa biljetter till antingen Danmark eller Portugal matchen som sverige möter i kvalet. Hur grymt vore inte det då? Ska försöka smöra in mig och fråga lite gulligt om jag kan haka på, om dom ska dit. Vilken stämmning ! Goddamn.

Jag skulle vilja gå på en riktigt sådan match då sverige spelar. Som nu när det var VM i sommar. Tänk att stå där i sin gula landslags tröjja.. kinderna målade med svenska flaggan, stå och skrika och se på när sverige förlorar ! .... nej vad negativ jag var.. visst, det vore ju fett om sverige vann just den matchen man väljer att gå på. Vilken dröm ! Det ska ske någongång! Kanske EM?

Nog om fotboll.

Igår blev det inte riktigt som man tänkte sig. Först skulle vi ut till BMB, vi såg verkligen massa alternativ. Många att gå in med. Eftersom vi är 22 så fattas det 2 år.. går man inte med äldre kommer man alltid in.
Helt plötsligt bangade alla.

Den största chansen att komma in var med brorsan och hans vänner. TYdligen hamnade dom först på billan, sen pluto, sen konrad. Daniel kom hem och rävade och han är förlåten att han glömde bort sin stackars lillasyster. Han var tydligen full än idag.... illa illa när grabbarna är ute på party ! haha.

Arch kom över till Rebecca en sväng. Sen var det inge mer med det, jag blev hundrig så vi avrundade. Pratade med min tiger i telefonen ist hemma. Saknar han massor. Imorgon kommer han hem igen... :)

Egentligen pratades det om att jag skulle dra till E-tuna till honom, men tågen går så jävla idiotiskt så vi sket i det. Men vi ska ta en tripp till hans Eskilstuna någongång, så ska han visa mig sina rötter och sitt hood! ;)

Nej, ska avrunda, blev en lång blogg detta.
Snart ringer min prins.
PUSS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback