Hihihihi

Heloow people!

Sitter med hörlurarna på och lyssnar på hederlig Rnb ! Blev lite sugen på att springa ut på krogen och dansa som tusan! Så kul... händer inte allt för ofta längre. Men men.. om det blir vin i helgen så tänker jag nog stå och dansa i beccas vardagsrums golv. Haha.

Pratade med Rebecca i telefon like always. Känns skönt att vi fått in rutinerna igen :) Saknade det ett tag där! Men det var inte det jag tänkte skriva om.

Vi pratade lite om jobb och vilka man har mest "skräck" för. Man får ju oftast en bild i huvudet om hur det är, man målar upp en skräck bild på det man hört ifrån folk. Man blir rädd på något sätt. Och har man varit arbetslös så blir det oftast värre.

Min skräck är att jag är rädd för engelsk språkiga kunder. Om jag söker ett jobb och ser att man ska kunna bra engelska så får jag panik.
MEN...Jag har ju faktiskt tagit hand om många kunder som pratat engelska. Det har ju gått helt okej faktiskt... dock skrattar man ju efteråt då man ibland blandar svenska ord med engelska. Men det går ju... har man inget annat val så måste man ju..
Som när jag tog hand om en DÖV person. Inte kan jag teckenspråk? nee, men jag var tvungen att lita på mig själv och det gick. jag gjorde mitt egna teckenspråk och hon förstog mig.

Nu kom jag på en rolig grej, som jag just nu sitter och skrattar åt.

En arbetskamrat fick en kund som hade utlänsk härkomst. Han var inte så bra på engelska han heller. När hon skulle ge sitt kvitto så sa hon " here is your recepi....."
VADÅ RECEPT?

HAHA. Jag vet att jag skrattade ihjäl mig då.. jag höll på att dö verkligen.. jag kunde inte ens hålla mig innan kunden drog... tårarna sprutade.

Men ingen skada skedd liksom.. ibland gör man ju misstag. Så är det!

man ska ju alltid gå emot det man är rädd för. Det säger alltid pappa. Och så är det ju. Shit vad många ggr jag velat rymt från jobbet alltså... men när jag gjort det jag verkligen trodde att jag inte kunde så blev allt bra endå. Då växer man som person.

natti!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

hahaha, recept på på inredning eller leksaker var nå nytt, man måste gå till läkaren för att få hansla hos er hahaha! puss

2009-02-01 @ 15:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback