its 2009 now och hundarna lever fortfarande!

Ett nytt år återigen. Gick lika bra att fira in detta år som förra.
 
Jag satt och läste på vlt om människor som skickar in att deras hundar blir livrädda på nyår. VA!! ÄR DET SANT? men shit, kom med något nytt. Visst, jag är djurvän, mer eller mindre. Hundar är väl kanske inte min kopp med te. Självfallet ska dom inte plågas på nyår. Men att ( som en kvinna skrev ) nyårs raketer ska förbjudas är ju helt wacko. Låt alla barn och vi vuxna få fira in nyår med vackra nyårs raketer. Jag tror faktiskt inte att era hundar får men för livet. Dom är ju rädda varje nyår, hade dom kommit ihåg förra året hade dom kanske inte blivit tokiga.

Det finns dom som ger lugnande tills sina hundar. Skit bra ide.Fortsätt med det. Så kan vi få njuta av raketer kl tolv. Sen däremot kan jag hålla med om att rakteter BARA ska få skutas upp kl tolv och en timme framåt. Sen räcker det. En timme kan väl en hund stå ut med lugnande i sig? Då kanske alla blir nöjda.

Jag kanske låter hård. Men en annan kvinna skrev såhär som svar. Ska vi alla andra stå ut med okopplade hundar som springer fram och hoppar på främlingar? ska vi stå ut med hundbajs på vägarna? visserligen är ju inte det samma sak. Men hon har en poäng. Och det är 365 dagar om året. Många är hundrädda. DE NI! alla gillar inte hundar.

Förstår inte att folk orkar bara. Orka skriva att föräldrana har uppfostrat sina barn fel när dom smäller smällarna? hur enkelt är det att säga nej till sitt barn som för första gången ska få smälla smällare? Då är det väl enklare att ge lugnande till sin hund.

Jaja. Kanske borde uppfinnas nå slags öronproppar till hundar? vore ju ganska coolt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med fullt ut. fan klart att man ska kunna smälla smällare på nyår. fan åk ut på landet då med hundarna eller nått

Postat av: Thessan

pageid=33%2C7220249&dad=portal&schema=PORTAL" rel="nofollow">http://www.djurensratt.se/portal/page?pageid=33,7220249&dad=portal&schema=PORTAL

2009-01-16 @ 20:39:28
URL: http://www.metrobloggen.se/fokthessan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback